Αξιολογηση μαθητων

2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Η στοιχεία που σας παραθέτουμε προκύπτουν από τον συνδυασμό του αναφερόμενου Νομικού Πλαισίου:

  • Την υπ’ αριθμ 102474/Δ2/20-08-2021 (ΦΕΚ 4124/τ. Β’/ 09-09-2021) Υπουργική Απόφαση όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  • Τον Νόμο 4610/2019 (ΦΕΚ 70/τ. Α’/07-05-2019) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  • Την υπ’ αριθμ. 94196/29-07-2021 (ΦΕΚ 3791/τ. Β’/13-08-2021) Υπουργική Απόφαση όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  • Την υπ’ αριθμ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (ΦΕΚ 2005/τ. Β’/31-05-2019) Υπουργική Απόφαση όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Παρακάτω αποκωδικοποιούμε τα προβλεπόμενα σε ότι αφορά την αξιολόγηση των μαθητών στα διδασκόμενα μαθήματα.

Α’ τάξη
Ομάδα ΜαθημάτωνΚλάδος ΜαθήματοςΜάθημαΏρεςΕξετάσεις Προαγωγικές
ΑΕλληνική ΓλώσσαΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία5ΝΑΙ
ΑΝεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία4ΝΑΙ
Β Θρησκευτικά2 
Α Ιστορία2ΝΑΙ
ΑΜαθηματικάΆλγεβρα3ΝΑΙ
ΑΓεωμετρία2ΝΑΙ
Α Αγγλικά3ΝΑΙ
Β Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά)2 
ΑΦυσικές ΕπιστήμεςΦυσική2ΝΑΙ
ΑΧημεία2ΝΑΙ
ΒΒιολογία2 
Β Φυσική Αγωγή2 
Β Φυσική Αγωγή2 
Β Εφαρμογές Πληροφορικής2 

 

B’ τάξη
Ομάδα ΜαθημάτωνΚλάδος ΜαθήματοςΜάθημαΏρεςΕξετάσεις Προαγωγικές
BΕλληνική ΓλώσσαΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία2 
ΑΝεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία4ΝΑΙ
ΑΜαθηματικάΆλγεβρα3ΝΑΙ
ΑΓεωμετρία2ΝΑΙ
BΦυσικές ΕπιστήμεςΦυσική2 
BΧημεία2 
AΒιολογία2ΝΑΙ
Β Θρησκευτικά2 
Α Ιστορία2ΝΑΙ
Β Φιλοσοφία2 
Α Αγγλικά2ΝΑΙ
Β Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά)1 
Β Φυσική Αγωγή2 
Ομάδα Προσανατολισμού (1 από 2)Ανθρωπιστικών ΣπουδώνΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία3ΝΑΙ
Λατινικά2ΝΑΙ
Θετικών ΣπουδώνΜαθηματικά3ΝΑΙ
Φυσική2ΝΑΙ

 

Γ’ τάξη
Ομάδα ΜαθημάτωνΚλάδος ΜαθήματοςΜάθημαΏρεςΕξετάσεις Προαγωγικές
Β Θρησκευτικά1 
A Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία6ΝΑΙ
B Αγγλικά2 
Β Φυσική Αγωγή3 
ΑΚόντρα ΜάθημαΜαθηματικά ή Ιστορία (ανάλογα την Ο.Π.)2ΝΑΙ
Ομάδα Προσανατολισμού (1 από 4)Ανθρωπιστικών ΣπουδώνΑρχαία Ελληνικά6ΝΑΙ
Ιστορία6ΝΑΙ
Λατινικά6ΝΑΙ
Θετικών ΣπουδώνΜαθηματικά6ΝΑΙ
Φυσική6ΝΑΙ
Χημεία6ΝΑΙ
Σπουδών ΥγείαςΒιολογία6ΝΑΙ
Φυσική6ΝΑΙ
Χημεία6ΝΑΙ
Σπουδών Οικονομίας και ΠληροφορικήςΜαθηματικά6ΝΑΙ
Πληροφορική6ΝΑΙ
Οικονομία6ΝΑΙ
Σκοπός της αξιολόγησης των μαθητών

Η αξιολόγηση συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές. Στο πλαίσιο αυτό ο μαθητής αξιολογείται με βάση:

1. Τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του στη σχολική μονάδα.

2. Τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις ενδιάμεσες γραπτές δοκιμασίες κατά τα δύο τετράμηνα του διδακτικού έτους και στις τελικές εξετάσεις στο τέλος του διδακτικού έτους.

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

  1. τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
  2. την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
  3. την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης που μπορεί να είναι :
    • ωριαίες γραπτές δοκιμασίες
    • ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας
    • αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης,
  1. την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
  2. τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.
Σχετικά με τις Γραπτές Δοκιμασίες

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:

  • προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης
  • μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. γ’ του πρώτου εδαφίου.